Aku hanya hamba

SAYA juga seorang manusia...
Jika apa yang dipostkn bercanggah atau lari daripada kebenaran,
mohon diperbetulkan..
.

Asmaulhusna

Tuesday, June 07, 2011

...Thank you pak cik...



KIREA (kisah realiti)

ptg yg mendamaikan, angin pulak tiup pun sepoi-sepoi meniupkan daun-daun kering yg berserakan di atas jalan, berjalan la dua gadis, seorang senior dan seorang junior untuk masuk mengambil barang di sebuah klinik. sebelum balik terukir senyuman di wajah sang senior dan mungkin berbekas di hati sang junior.

pak cik: eh, bpe lama seluar kamu x basuh ni berdebu je, smbil menunding je arah seluar sang junior


sang junior: hahh (tercengang)

sang senior: tergelak dalam hati mendengar lwak pedas oleh pak cik

pak cik : eh, mak kmu x marah ke kamu pkai seluar berdebu mcm ni. mak bapak kamu tahu x yang kamu pakai macam ni kt KL?

sang junior : erm..erm (terkedu)

sang senior: bagusnya pak cik ni sound depan depan walaupn dalam nada melawak ( getusnya dalam hati)

pak cik: cbela pkai mcm ni nak solat pun senang, x yah pkai telekung, slack hitam, x de la mcm seluar awak tu, berdebuuu ( smbil menunjuk ke arah sang senior).. x gitu? kn susah awak nanti kena cri telekung..



sang senior: eh, pak cik ni puji aku..ngeee..astghfirullahaladzim, ter'riak' plak. ya Allah jauhkan aku daripada kesombongan yang boleh buatmu murka (monolognya sndirian)

merah padam muka sang junior

sang junior: x pe saya cari telekung la nanti (jawabnya dalam tersipu-sipu malu)

sang senior: pak cik kami balik dulu ye pak cik..

sang senior menutup perbualan spontan ptg itu. perbualan singkat itu harapnya sudah cukup untuk memberi pengajaran kepada sang junior...

terima kasih pak cik kerana berani menegur seorang anak gadis ( hati sang senior berkata-kata)..



moral of the KIREA:

hati-hati dengan pakaian kita..takut2 boleh menjerumuskan kita ke neraka.

2 comments:

zaza said...

bagusnya..kt mana ni?

.:: نورحبيب ::. said...

di salah sebuah klinik kt kuala lumpur

There was an error in this gadget