Aku hanya hamba

SAYA juga seorang manusia...
Jika apa yang dipostkn bercanggah atau lari daripada kebenaran,
mohon diperbetulkan..
.

Asmaulhusna

Sunday, March 28, 2010

...s.a.y.a.n.g...


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


KETAHUILAH SAHABATKU...
SAYA SAYANG KAMU SEMUA...
SAYANG KAMU SEMUA FILLAH!!!

SIAPA SAHABAT-SAHABAT SAYA???

-ORG2 YG YG MASIH BERJUANG UNTUK MEMPERTAHANKAN ISLAM...
-ORG YG MENGANGGAP SY NI SAHABATNYA...
-ORG2 YG SELALU SY RINDU...

SAYANG KAMUUUUUUUUU!!!

"Ya Allah, Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini
(orang yang telah dibayangkan tadi) telah berkumpul
kerana MengasihiMu,
Bertemu untuk mematuhi
(perintah) Mu,
Bersatu memikul beban dakwahMu.
Hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat
dan menyokong syari'atMu,
Maka eratkanlah Ya Allah
akan ikatannya.
Kekalkan kemesraan antara hati-hati
ini.
Tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalan-Nya (yang
sebenar).
Penuhkan (piala) hati ini dengan cahaya
Rabbani Mu yang tidak kunjung malap.
Lapangkan hati-hati
ini dengan limpahan iman/keyakinan
dan keindahan tawakkal kepadaMu.
Hidup-suburkan hati-hati ini dengan ma'rifat
(pengetahuan sebenar) tentang Mu . . .
(jika Engkau mentaqdirkan rnati)
maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai para syuhada'
dalam perjuangan agamaMu.

Engkaulah sebaik baik sandaran dan sebaik-baik penolong."

Tuesday, March 23, 2010

...Apa yg kita ADA???...


kukongsikan lirik ini untuk setiap manusia yg bergelar hamba..sesiapa yg belum mendengar lagu ni,
disarankan mendengar..

MANA MILIK KITA
nyanyian Allahyarham Us Asri Rabbani..

Mana milik kita?
Tidak ada milik kita..
Semua yang ada,
Allah yang punya!!

Tidak ada kita punya..
Kita hanya mengusahakan saja..
Apa yang kita dapat,
Allah sudah sediakannya...

Kita Allah punya..
Bumi langit ciptaanNya
Miliklah apa saja..
Tidak terlepas dari ciptaanNya...
Mana kita punya?
Tidak ada kepunyaan kita..
Kita hanya mengusahakan..
Apa yang telah ada..

Mana milik kita?
Tidak ada milik kita..
Semua yang ada..
Allah yang punya

Tidak ada kita punya..
Kita hanya mengusahakan saja..
Apa yang kita dapat
Allah sudah sediakannya...

Mengapa kita sombong?..
Memilik Allah punya
Mengapa tidak malu?
Kepada Allah yang empunya..
Patut bersyukur kepada Allah
Yang memberi segalanya..

Malulah kepada Allah..
Kerana milik Ia punya
Janganlah berbangga...
Apa yang ada pada kita..
Kalau Allah tidak beri
Kita tidak punya apa-apa...

Janganlah mengungkit..
Mengungkit jasa kita
Jasa kita di sisiNya..
Yang sebenarnya Allah punya

Marilah kita bersyukur..
Bukan berbangga..
Bersyukur kepada Allah
Bukan mengungkit jasa..
Gunakanlah nikmat Allah itu..
Untuk khidmat kepadanya

Selepas itu lupakan saja..
Agar tidak mengungkit-ungkitnya..
Mana milik kita??
Tidak ada milik kita..
Semua yang ada..
Allah yang punya..
Tidak ada kita punya
Kita hanya mengusahakan saja..
Apa yang kita dapat

Allah sudah sediakannya

*****************************

senikata bait2 ni sgt direct..
dlm dunia ni, kita x de pape pown, klu kalian rsa bangga dgn pangkat, harta yang kalian ada, kalian silap!!silap sama sekali..

kemewahan dunia yang kalian ada, belum menjamin di akhirat nanti kalian akan mewah..

kedudukan yg kalian ada skrg, jgn harap kalian akan dpt klu bkn kerana Arrahaman dn Arrahim Allah..

segala nikmat yg kalian dpt, bersyukurlah, jgn merungut!! gunakanlah nikmat itu utk berkhidmat kepada Allah..


p/s: disini ana suka memperingatkan diri ana dan antunna bahawa syurga Allah itu sgt2 mahal..jdilah org2 yg mahal utk mendapatkannya..

adakah kita termasuk org2 yg mahal itu???

yakni, org yg sntiasa menunaikan segala hak2 Allah..

tya hati antunna, kerana hati yg berhak menjawab!!!..



Saturday, March 20, 2010

...demam pesta bku...

Alhamdulillah, ari ni lpas je klas English pagi tdi, tros ready utk ke pesta bku kt PWTC..mula rncg nk g ngan fika je, mulanya ingin berdua tapi akhirnya berenam..mula2 asma ngan Aishah join, pastu kt PWTC plak, jmpa ika ngan ain yg dtg dri um..

first destination,booth GALERI ILMU..bku yg dicari adalah Murabbi cinta..oihh tgk kulit pun menarik, wrna pink gitu..



after je solat zohor kt the mall, tros g mkan kt situ..oleh kerana fika ngan aishah dh mkn kt cafe K1, diorg pegi dlu..so, berpecah la kitaorg..

pastu after mkn kitaorg serbu booth PTS Litera, bku yg diaim adalah Khalid Al-Walid dan Ikramah..klu si asma plak, mcm2 bku dia cpai!!



pastu g booth AL-HiDAYAH..x de yg berkenan di hati..kt cni, cik asma dia borong lagi..
sesak dada ni tgk dia borong bku..hehe

las destination, booth TELAGA BIRU, sama jgak, x de lgi bku yg berjaya memikat hati, tapiknnnn
kt cni, cik asma borong lagi...adohai!!


pastu dh x de dh!! dh x sggh mne2 dh..tros balik sbb asma ada titas..klu dibiarin bisa kosong pesta itu dikerjarin mbak asma nih!!

ana ckp kt dia, klu ada meja satu n kain alas meja pastu susun bku yg dia beli, confirm mcm org jual bku..byk btol dia borong..

overallnya, ana smpt plih 3 buah bku..x nk bli byk2 sbb 2,3 mggu lpas bru shopping bku kt pustaka mukmin..masa tu x tau la plak akn ade book fair kt PWTC..x pe la..sumua ni percaturan Allah..

klu tgk suasana kt pesta ni, bleh tahan ar sesak..cmne la cti ari minggu, msti lagi sesak..


lastly, kt pesta buku ni jgak ana jumpe shbt lme ana yg ana sudah lma tidak ketemu..Alhamdulillah terubat rindu..

p/s: kepada sesiapa nk mndptkn bku2 yg yg murah, dtg la ke pesta bku ni..byk discount yg ditawarkan especially kt PTS Litera hmpir 30% diberikan dengan hnya tnjuk kad matrik pelajar..huihh..berbaloi-baloi..

PENUHI DIRI ANDA DGN ILMU2 YG BERMANFAAT...

Saturday, March 13, 2010

...lakukan pengislahan...


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

...APA dh jadi????...


Pedih, sedih, terharu, geram, kecewa, marah, terkilan semua dah bercampur aduk untuk melahirkn perasaan dlm hati ni..

tak tertahan lgi air mata mengalir krna melihat saudara-saudariku zaman millennia ni..

Bila bca surat khabar, dh terasa nk bakar surat khabar tu..byknya pembunuhan,kezaliman dan banyak lgi perkara2 jahil yg dilakukn umat zaman ni..dh rse sgt teruk dn rendahnya moral akhlak zaman sekarang terutama remaja..

Yg paling meruntun jiwa dan Yg paling dhsyat adalah pembuangan bayi-bayi kecil..

Bnda2 ni Dh mcm zaman jahiliyyah tapi bagi ana zaman ni lebih dahsyat dari zman jahiliyyah dlu.

Msa zman jahiliyyah dlu, anak perempuan dibunuh dan ditanam sbb takut mnjatuhkn maruah keturunan..

Tapi sekarang?

bayi lelaki dan perempuan luar nikah semua dilempar mcm smpah..
dibuang dalam longkang..
dihanyutkn oleh arus sungai..
diletakkan di luar masjid, bus stop, tepi jalan, longgokan smpah, dlm tong2 majlis perbandaran,
dimasukkan dlm beg,
disimpan dalam laci..

nauzubillahiminzalik..

kejamnya manusia millennia skrg..

Itu baru bayi yg dh dilahirkn..belum lagi disebut pasal janin..

Janin luar nikah plak?

digugurkn dgn mengambil pil-pil, ubat tradisional, mkanan spt nanas dn sbgainya,
diflush dlm tandas,
dibakar,
diblender krn takut org menjumpai janin tersebut..

Astaghfirullahadzim..

Sape yg buat bende tu??

Majoritinya kaum wanita Islam..

ana percaya kalaulah ada seorg student yg buat tajuk tesis tentang jenayah umat islam hari ini,
rsenye x siap2 sbb terlalu pnjang utk menyenaraikan jenayah2 yg dilakukan..

telah berjayalah musuh2 islam laknatullah dalam menjauhkan umat islam dr agama dgn menerapkn budaya2 brat dalam jiwa remaja islam skrg..

berdekah2lah ketawa mereka memecah kesibukan dunia skrg melihat
rendahnya akhlak remaja islam..
rosaknya pemikiran anak muda skrg..

Melihat kenazakan dunia kita sekarang,,,,,

Apa yang perlu kita buat??

Masih harus diulit mimpi indah??

100% menumpukan study utk meneruskn cita2 dunia??

bila ada free, pegi keluar enjoy dgn kwn2??

menonton filem korea, jepun, Hindustan tnpa memikirkan masalah ummat hari ini??

asyik mengejar kekayaan dunia?

x nak hidup susah utk membelaa islam?

x nak lakukan pengorbanan utk islam?

masih lgi x mahu melakukan perubahan, masih lagi anggap esok masih ada?

taubatnya entah ke mana..

jika beginilah anda, bersiap sedialah dgn kemurkaan dan bencana Allah..

p/s: ayuh, rakan2, shbt2 kita pulihkan dn jernihkn keadaan..
dgn waktu yg ada ini, berbuatlah sesuatu yg anda rasa anda boleh menyelamatkn Islam..



"jgn terlalu mengejar syurga dunia kerana kita boleh terleka dgn nikmat duniawi..tapi kejarlah syurga akhirat kerana disitu letaknya kemanisan dan kebahagiaan hidup sebagai hamba dan pengakhiran hidup yang abadi..."




Sunday, March 07, 2010

...Allah ingin menguji...

dua tiga mggu ni, kondisi diri x begitu baik..selera makan terus hilang..asal makan je, mesti lastly bgi kt syaitan, memang x leh nk habis..sebelum ni, asal masuk cafe je, tersirap hormon, sumua nk makan..

alhamdulillah, hari ini Allah masih lgi bg kekuatan utk menahan diri dgn sakit yang menimpa-nimpa dalm msa 2 minggu ni..

ape2 pun condisi kita, suka ana memperingatkn diri ana dan diri org lain bahawa, sakit bkan alasan untuk kita makin jauh daripada Allah. apabila 1 nikmat yg Allah cabut, letaklah seluruh pengharapan pada Allah. berdoalah minta pengampunan daripadaNYA, mgkin ada hal belum kita settle denganNYA sehingga kifarahNYA diberikan kepada kita..

ana ckup terharu plus respect bila tgk ada pesakit, yg sedang terlantar d hospital disebabkn sakit kronik yang dioarng hadapi..sakit tu bkn dioarng mintak..tapi di situ kita dpt lihat besarnya rahmat Allah..Allah sedang menguji mereka..sesungguhnya Allah lebih mengetahui..Allah memberikan ujian sakit kerana mereka memang mampu menghadapi...

bila kita ditimpa dgn kesakitan dn keperitan, ingatlah! Allah sedang menguji hamba2NYA..DIA nak lihat sejauh mana keSABARan kita dlm menghadapi ujian yg diberikan..

Wallahualam..
There was an error in this gadget