Aku hanya hamba

SAYA juga seorang manusia...
Jika apa yang dipostkn bercanggah atau lari daripada kebenaran,
mohon diperbetulkan..
.

Asmaulhusna

Saturday, October 31, 2009

INGAT ALLAH PLUS..PLUS..PLUS


dh semiggu ana rasa ana x write something kt blog kesayangan ana..inilah medium yg ana gna selain dr ym utk communicate with other people. klu tye ana psal muka buku atau bhse standard nye FACEBOOK..trus trang ana ckp ana penah sign up mse dlu2, tpi x thu gna n x penah add org..rsenye mcm waste my time..lgipun boyycott facebook..ana nk terminate facebook tpi x thu..sapee tahu t ajor ana ye..ym ke shoutmix ke pun bleh ajor ana..

ah, berbalik pd topik yg ana nk ckp..ana nk kongsi bape ayat klu bleh, insyaAllah..sesuai ngan hadis Rasulullah S.A.W, ballighu anni walau aayat..sampaikanlah kamu walaupun sepotong ayat..skrg ni, ana pecaye sumua u sdang menghadapi fasa exam. ana harap :-

-ble bkak bku tbal2, jgn lupa bkak ALQURAN
-bila studi smpai lewat malam plus lewat pagi, jgn lupe bgun QIAM
-ble asyik berkejar masa, jgn lupe utk solat jemaah
-sedang asyik menghafal shortnote wktu jln, jgn lpe basahkan bibir dengan ZIKRULLAH


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


x rugi pun, klu hati seseorg tu ingt Allah..sgt beruntung diri seseorg yg nak kenal Allah..sgt beruntung hati2 yg nak rindu Allah, sgt beruntung jika jiwa mngharap Allah dan sgt beruntung seseorg itu jika cita-cita nya hanya untuk Allah..alamak, cam lagu opick plak..lebih kurang..x pe kot..hihi

apa kelebihan org yang ingat Allah????

cube buka surah:

1) Al-Baqarah (2:152)

maka ingatlah kepada Aku, Aku pun akan ingat padamu( Allah akan limpahkan rahmat dan keampunan ) bersyukurlaah kepadaKu dan janganlah kamu ingkar kepadaKu.

2) Arra'd (13:28 )

hanya dengan mengingati Allah hati menjadi tenang..

klu kta tgk ayat pertama, Allah cakap Allah akan ingat kita bila kita ingat Allah..subhanallah besar nikmat tuhh..dan ayat kedua yg sy kongsi, mmg btol ble kite ingat Allah, hati kita tenteram sangat..sape yg belum mencube, try la..

ana nak kongsi satu kate yg kta harus praktikkan dalam hidup..'klu kita nak bercakap dengan Allah, solatlah dan jika kita nak Allah bercakap nagn kita plak, bacalah Al-quran beserta makna..' InsyaAllah..

InsyaAllah untuk post yg akan dtg, ana akan bercakap( opss ana x leh ckp dlm blog tpi boleh menaip je) tentang tajuk:

'Dakwah no. 1, studi bukan no.2'
InsyaAllah....

No comments:

There was an error in this gadget