Aku hanya hamba

SAYA juga seorang manusia...
Jika apa yang dipostkn bercanggah atau lari daripada kebenaran,
mohon diperbetulkan..
.

Asmaulhusna

Tuesday, February 02, 2010

...subjek ku bertambah lagi...

Alhamdulillah, sabtu lepas ana berkesempatan utk menambah lagi subjek yg bkan menjadi subjek jabatan untuk sem ini..he3..hujung mggu ana slps ini mgkin sibuk skit utk menghadiri kelas ni.

bercita2 nak amek class ni lepas spm lagi..tapi nak buat cmne, time tu pitih pun x de..
nak mintak kt mak ngan ayah, x smpai ati la plak sbb kakak2 ngan adik2 mesti nk gna duit..
peram je perasaan nak amek klas ni..

alhamdulillah sem ni dpt amek..ada la duit simpanan skit2..lgpun, ana skrg mmg sgt perlukan klas ni..


taraa..bku ni perlu bkak jge skit2 utk test teori nanti..bertambahlah lagi bahan bacaan ana..
pesanan ana utk org len, x kira bku apa yg kta bca, sumua ade manfaatnya sendiri..
semoga menjadi pemandu yg mematuhi undang2 ye kpd sesiapa yg sedang atau igin mengambil lesen ye mcm ana..


***************************************************************

...kitab oh kitab...

life sbg studen, smua x trlepas utk membaca bku2 ilmiah sebegini
tapi!!!




dlm kesibukan kita dlm usaha kita untuk mengejar cita2, jgn lupa untuk mengutamakan kitab ini..dengan Al-quranlah yg dpt memandu kita ke jalan yg Allah reda..x kira setebal atau senipis mana bku itu, ataupun sesibuk mana kita, jgn lpa utk bka kitab ini dalam sehari..



selain tu, pandai2lah mnyusun masa utk membaca bku2 ilmiah(bku2 agama)..
sekalipun, coarse yg kita amek bkan yg cabangnya agama, bkan brmkna kita x perlu utk bka bku2 sebegini..bku2 inilah yg dpt membimbing kita atau mengingtkn kita tentang Pencipta, InsyaAllah..

Konklusinya,
gnakanlah masa kita dengan sebaiknya..daripada kita bka komik2, novel cintan cintun atau bku2 yg x bermanfaat, lebih baik kita mengkaji kitab2 yg bleh mendekatkan diri kita dgn Allah..

No comments:

There was an error in this gadget