Aku hanya hamba

SAYA juga seorang manusia...
Jika apa yang dipostkn bercanggah atau lari daripada kebenaran,
mohon diperbetulkan..
.

Asmaulhusna

Monday, January 11, 2010

...apa itu pengorbanan sebenarnya???...

isnin 11/1/10

hari ni aku rsa diri aku sgt depress atau word yg sesuai murung kot..aku rsa lidahku terasa berat utk berckp, kotak suaraku mcm tersekat dgn sesuatu..aku seolah2 x bleh berkata2..
bercakap dgn temanku, ala kadar..aku lbih suka mendiamkan diri..x dak lgi bait2 jenaka yg slalu aku gna utk mengusik teman2ku..senyum pown, aku gagahi juga krn senyum adalah sedekah..
bertegur sapa dgn roomateku pown tidak..



Ya Allah, jgn engkau biarkn aku dalam keadan begini berterusan..

puas aku fkir, ape la pnyebabnya smpai aku jdi bgini, tpi lpas isyak tdi aku terfikir n i got the answer.

aku sbnrnya, tgh mencari..mencari makna di sbalik word pengorbanan..aku rsa, kita snang je mnyebut, word ni, semuanya teori..praktikalnya entah ke mana..

antara question yg mggangu benak fikiranku...

apa yg aku dh korbankn utk Islam sebenarnya?, utk agama aku, agama kita semua..dari segi masa, harta, gerak kerja dakwahku, dn lain2..???
aku rsa mcm nothing !!!

ahhh,
knape aku msih janggal dengan word pengorbanan ni???

Ya Allah, tnjukkan aku jalan untuk menegakkan syariatmutmu selagi aku masih bernyawa..

aku hilang kata2, mgkin aku akn smbung post ini dan mungkin tidak kerana aku harus mencari diriku disebalik erti pengorbanan ini..

No comments: