Aku hanya hamba

SAYA juga seorang manusia...
Jika apa yang dipostkn bercanggah atau lari daripada kebenaran,
mohon diperbetulkan..
.

Asmaulhusna

Monday, January 25, 2010

...PeRluKAh aKu MeNgiKuT MeReKa...


after finish lecture ocular anatomy at 12.30


' kinah, jom la pegi sungai wang ngan ktaorg.. '

' buat ape? '


' ala, mkn pizza hut n celebrated birthday _._._ '

'erm, x nk la..aku bru je mkn nasi goreng pagi tadi ' otakku ligat mncari alasan..

' ala x best la, sumua pegi, x kn ko x nk pegi? '

' xpe la, korg pegi la yek '

**********************
selepas itu aku berpisah dgn sumua coarsemateku, mereka melangkah menuju monorail, aku pula melangkah mengikut haluanku..

maafkan aku teman2..korang x rsa apa yg aku rsa..

wlaupun aku x kuat, tpi aku cba untuk boycott produk yahudi itu (pizza hut )

aku sedang belajar..belajar mencintai saudara2ku di SANA yg kini ditindas yahudi laknatullah.. aku tidak sggup menjamah makanan itu yg faedahnya disumbgkn kepada yahudi...
aku tahu, kita sama2 dpt bia,
tpi aku cuba..
cuba utk mnggunaknnya dgn sebaiknya..


aku x layak utk melarang kamu sumua ke situ..

aku x layak utk mengatakn itu boycott..

aku x dk hak..

aku hya dpt sarankn kpd korg sumua..

maaf, aku x dpt ikut korang..

krna aku x nk knangkn kembali zman2 aku dulu yg
hya tahu bersukaria..

ketahuilah,
aku senang dipengaruhi dgn ajakan2 korg..

aku susah utk menolaknya..


tapi maafkn aku,

aku x nak sedikitpun fikiranku lalai dri mengingat penciptaku..
aku tahu aku x ckup baik untuk itu,

tapi aku x ign berpaling ke belakang lagi..

aku x nk ditarbiyyah Allah untuk kali yg ketiga..

ckuplah Allah dh beri peluang tarbiyyah kepadaku
utk
berubah kali kedua setelah lgkhku tersasar dahulu..
aku cuba mengubah diriku, mengubah diri org lain,
agar kita sama2 terubah ke jalan yg Allah reda..


aku x nk jdik org yg goyah imannya,
seketika bertaubat,
selepas itu melakukan dosa

an setelah itu bertaubat semula
srta berterusn
melakukan dosa dn taubat bergilir-gilir..
aku x nk seperti itu..

'Ya Allah tsabatknlah hatiku dlam iman, teguhkn aku dlm jln dakwahmu ini..jgn biarkn aku berlebih-lebihan dalam urusanku..'

buat teman-temanku, aku doakn hati kamu semua terbuka oleh ALLAH agar kamu semua bisa rasa.. rasa seperti apa yg aku rsa..

1 comment:

Anonymous said...

tetapkanlah pendirianmu..anti mampu berubah..moga istiqamah