Aku hanya hamba

SAYA juga seorang manusia...
Jika apa yang dipostkn bercanggah atau lari daripada kebenaran,
mohon diperbetulkan..
.

Asmaulhusna

Saturday, March 13, 2010

...APA dh jadi????...


Pedih, sedih, terharu, geram, kecewa, marah, terkilan semua dah bercampur aduk untuk melahirkn perasaan dlm hati ni..

tak tertahan lgi air mata mengalir krna melihat saudara-saudariku zaman millennia ni..

Bila bca surat khabar, dh terasa nk bakar surat khabar tu..byknya pembunuhan,kezaliman dan banyak lgi perkara2 jahil yg dilakukn umat zaman ni..dh rse sgt teruk dn rendahnya moral akhlak zaman sekarang terutama remaja..

Yg paling meruntun jiwa dan Yg paling dhsyat adalah pembuangan bayi-bayi kecil..

Bnda2 ni Dh mcm zaman jahiliyyah tapi bagi ana zaman ni lebih dahsyat dari zman jahiliyyah dlu.

Msa zman jahiliyyah dlu, anak perempuan dibunuh dan ditanam sbb takut mnjatuhkn maruah keturunan..

Tapi sekarang?

bayi lelaki dan perempuan luar nikah semua dilempar mcm smpah..
dibuang dalam longkang..
dihanyutkn oleh arus sungai..
diletakkan di luar masjid, bus stop, tepi jalan, longgokan smpah, dlm tong2 majlis perbandaran,
dimasukkan dlm beg,
disimpan dalam laci..

nauzubillahiminzalik..

kejamnya manusia millennia skrg..

Itu baru bayi yg dh dilahirkn..belum lagi disebut pasal janin..

Janin luar nikah plak?

digugurkn dgn mengambil pil-pil, ubat tradisional, mkanan spt nanas dn sbgainya,
diflush dlm tandas,
dibakar,
diblender krn takut org menjumpai janin tersebut..

Astaghfirullahadzim..

Sape yg buat bende tu??

Majoritinya kaum wanita Islam..

ana percaya kalaulah ada seorg student yg buat tajuk tesis tentang jenayah umat islam hari ini,
rsenye x siap2 sbb terlalu pnjang utk menyenaraikan jenayah2 yg dilakukan..

telah berjayalah musuh2 islam laknatullah dalam menjauhkan umat islam dr agama dgn menerapkn budaya2 brat dalam jiwa remaja islam skrg..

berdekah2lah ketawa mereka memecah kesibukan dunia skrg melihat
rendahnya akhlak remaja islam..
rosaknya pemikiran anak muda skrg..

Melihat kenazakan dunia kita sekarang,,,,,

Apa yang perlu kita buat??

Masih harus diulit mimpi indah??

100% menumpukan study utk meneruskn cita2 dunia??

bila ada free, pegi keluar enjoy dgn kwn2??

menonton filem korea, jepun, Hindustan tnpa memikirkan masalah ummat hari ini??

asyik mengejar kekayaan dunia?

x nak hidup susah utk membelaa islam?

x nak lakukan pengorbanan utk islam?

masih lgi x mahu melakukan perubahan, masih lagi anggap esok masih ada?

taubatnya entah ke mana..

jika beginilah anda, bersiap sedialah dgn kemurkaan dan bencana Allah..

p/s: ayuh, rakan2, shbt2 kita pulihkan dn jernihkn keadaan..
dgn waktu yg ada ini, berbuatlah sesuatu yg anda rasa anda boleh menyelamatkn Islam..



"jgn terlalu mengejar syurga dunia kerana kita boleh terleka dgn nikmat duniawi..tapi kejarlah syurga akhirat kerana disitu letaknya kemanisan dan kebahagiaan hidup sebagai hamba dan pengakhiran hidup yang abadi..."




No comments:

There was an error in this gadget