Aku hanya hamba

SAYA juga seorang manusia...
Jika apa yang dipostkn bercanggah atau lari daripada kebenaran,
mohon diperbetulkan..
.

Asmaulhusna

Wednesday, December 09, 2009

...aku dikutip...




sambungan dr post 'aku hmpir tersungkur'


bla aku melangkah ke matrk..
aku mula ingin menyempurnakan apa yg aku rncg.. seminggu je aku bleh truti ape yg aku nak..lpas pd tu aku jdi rimas

Alhamdulillah aku x selamanya dlm keadaan itu..ternyata Allah masih sygkn aku..DIA beri aku kesempatan utk kembali ke jalannya..DIA bka kembali jln2 untuk mencari redanya padaku..DIA bgi aku peluang untuk aku berubah untuk kali kedua..syukur padamu Ya ALLAH..


"kemudian setelah hatimu menjadi keras, sehingga hatimu seperti batu, bahkan lebih keras. padahal dari batu-batu itu pasti ada sungai2 yang airnya memancar daripadanya. ada pila yg terbelah lalu keluarlah mata air daripadanya. ada pula yg meluncur jatuh kerana takut pada Allah. Dan Allah tidak akan leengah terhadap apa yg kamu kerjakan.." (2:74)

pd 1 jun 2008, Allah telah mempertemukan aku dengan seseorg.. seseorg yg mngubah laluan dn corak hidupku hingga kini.. aku bersyukur dipertemukan dengan seorg ukhti ini.. dia dn shbtnyalah yg memaut tgnku kembali dri jurang yg menarikku ke lembah jahiliyyah..
dia dan sahabtnya tdak jemu2 membimbingku hgga kini...


sepanjang aku mengenali mereka,

aku kembali diingatkn dgn ayat2 ALLAH

aku ditarbiyyah utk kali kedua..

aku harap tiada lg utk kli ketiga kerna inilah hijrahku yg terakhir..

iman akan tsabat jika kita istiqamah..

ya, aku perlukn istiqamah..


tanpa aku rsa tkut, aku keluar seorg diri di tgah bandaraya KL ni utk mencari tudung yg sesuai dgn jiwaku..
bayangkanlah...
aku org kg..x penah la aku jln sorg2 ditengah bandar jenayah ni..
kt kg aku pown, mak aku x kasi keluar sorg2..
tdung dahulu yg ku beli bersama ibuku dlu, ku lipat kemas dn di simpan tros beg
kerana tekadku " esok aku harus mnjadi diriku yg dlu..
"

lagu yg mengarut2...sumuanya dh didelete.. satu persatu lgu nasyid dn zikrullah..aku gigibirukn,,(bluetooth)..

couple? alhamdulillah Allah blom uji aku dengan ujian ini..Allah bntu aku utk pelihara ikhtilatku semenjak aku form1..



"Ya Allah jgn ENGKAU biarkan aku mencintai seseorg melebihi cintaku padaMU.."


bersambung...

No comments: