Aku hanya hamba

SAYA juga seorang manusia...
Jika apa yang dipostkn bercanggah atau lari daripada kebenaran,
mohon diperbetulkan..
.

Asmaulhusna

Wednesday, December 09, 2009

...Saat aku mula mengenaliNYA...


terlebih dahulu ana mohon maaf kerana posting kli ini ana membahasakan diri ana sbg 'aku'..
apa yg ign ana sampaikn pd post kli ini adalah pngalaman hidup ana sendiri. ana bknlah meraih simpati ataupun mencari publisiti murahan..aptah lg membuka aib sndiri..jauh skali ingin memiliki sifat riak, takbur, ujub atau sifat lain yg tidak layak sbgai seorg yg bergelar manusia..apa yg ana harapkan dripada post ini dn seterusnya harap diambil iktibar dan JGN JDI SPT ANA..


..aku bkan dilahirkn dalm family yg brfikrah dan dalam biah islamiyyah..adik beradikku seorg pun x penah menjejakkan ke sek agama trmasuklah aku..tpi Allah bka jln untuk aku beransur2 mengenalinya. msa aku form 1. aku melgkah msuk ke sek menengah biasa yg berasrama..alhamdulilah aku termkn sedikit demi sedikit didikan sepasang suami isteri yg brgelar ustz R dan ustazah N..byk aku belajar dr mereka..smpailah aku form 3, aku bercadang utk bertudung spt ustazahku..



tpi jdoh mereka x lama dgn sek itu..mereka berdua berpindah ke sekolah lain ktka aku msih form2..sedih mmg sdih..tpi jasa mereka tdak akan luput dlm kotak mindaku..



msa aku form4 aku bertukar sek..alhamdullillah aku knal tarbiyyah oleh sepasang suami isteri jgak. wlaupun bkn ustz dan ustazah ttpi memiliki keperibadian yg tdak kurang hebatnya spt ustaz dan ustazah dan mereka berdua merupakan guru sek..stelah aku mngenali mereka brulah aku tahu bhawa mereka adalah teman ustaz R dan ustazah N. merekalah pula yg berperananan mendidikku..


alhamdullilah..
sedikit lg aku berubah demi mengecapi mardatillah..





Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


aku seorg yg panas baran, aku berusaha berubah menjadi seorg yg lmbut hati


aku dri seorg yg penendam, aku berusaha untuk menjadi seorg yg reda


aku yg ego, berusaha menundukkan ego demi menjadi seorg yg rendah diri

aku dr seorg yg berkira, berusaha mnjadi seorg yg pemurah

aku yg slalu mengenepikan ibu bpaku, trus aku kembali menyayangi mereka kerana
walau apapun sikap mereka..mereka lah ibu dan bapaku didunia dan jua diakhirat..


agk sukar bagiku untuk berhijrah ke arah kebaikan..
aku msih igt lg kata2 ummi ( pggilan yg aku gnakan kepada isteri cikgu yg mendidikku)..x berapa igt penuh kta2 itu tpi hya lbih kurang mksudnya


" marah patutnya diletak pd tempat yg betol, kita x leh marah org suka hati je..
kita boleh marah bla seseorg itu melanggar syariat Allah..mknanya kita marah bila perbuatan org itu mengundang kemarahan Allah..."



Alhamdullilah, sepanjang aku form4 dan form 5 di sek itu, merekalah yg byk melayan karenahku hinggalah aku mengakhiri zaman persekolahanku...



bersambung.....

No comments: