Aku hanya hamba

SAYA juga seorang manusia...
Jika apa yang dipostkn bercanggah atau lari daripada kebenaran,
mohon diperbetulkan..
.

Asmaulhusna

Wednesday, December 23, 2009

hanya PadaMu..

kekadang hati merintih derita,
jiwa menangis sedih,
akal mengeluh letih..
namun...
hakikat hidup takkan berubah..
yg perlu diubah adalah diri
yg menghadapinya..
hati memilih jalan
akal memulakan langkah dan
iman meluruskan arah..
moga kasih Allah
sentiasa bersama hamba-hambaNya...

Ya Allah,
andai hidup ini baik untukku,
andai hidup ini membuatkan aku lebih mengenaliMu,
andai hidup ini untuk mentarbiyyahkan
aku untuk lebih dekat padaMU,
Engkau panjangkanlah umurku...
Ya Allah,
andai kematian itu lebih baik untukku,
matikanlah aku dalam keadaan syahid,
agar aku bisa meraeh semulia kematian..

Ya Allah, jgn engkau matikan kami dalam keadaan kami yg belum bertaubat padaMu, Ya Allah..

No comments: