Aku hanya hamba

SAYA juga seorang manusia...
Jika apa yang dipostkn bercanggah atau lari daripada kebenaran,
mohon diperbetulkan..
.

Asmaulhusna

Thursday, December 10, 2009

...nafas baru dlm hidupku...


sambungan post 'aku dikutip'


aku mula melangkah ke surau utk mencari balik diri aku..ternyata di rumah Allah ini, byk peristiwa yg mengajar aku..

hatiku mengangis hiba..
jiwaku merintih derita..


di rumah Allah ini aku mengenali sahabat2ku sekarang..

aku cemburu melihat mereka yg trlebih dahulu dsentuh oleh nur Allah

lantas cemburuku menjadi azam pd diriku,

hatiku menjerit, bahawa aku perlu mencontohi mereka,
malah must better than them
untuk meraih syurgaNYA
yg tlah dipagari dgn laluan berbisa..


terima kasih sahabat2ku sekarang yg masih lg bercontact dgnku hgga sekarang..
terima kasih juga kerana sudi membiarkan aku menyelit di kamus hidup antunna..
banyak yg aku tlah belajar dari antunna..


Alhamdulillah,
sekarang aku dpt lihat

indahnya tarbiyyah

manisnya ukhwah

hebatnya erti perjuangan.


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


skrg adalah msa aku mndakwahi keluargaku pula
alhamdulillah,
ada perubahan walaupun sedikit..

jika aku gugur sebelum keluargaku berfikrah sepertiku,

aku harap, org yg menganggapku sbg sahabat,
smbunglah kembali apa aku citakan..
bantuilah aku..


nasihatku

pd shbt2ku sekarang...

jgn jadi seperti aku..

jgan biarkan dirimu berubah kearah jalan yg memburukkan engkau lg..
pandanglah hadapan..
jgn kau kutip sisa2 jahiliyyah yg telah lma engkau tinggalkan..

jgn biarkan hatimu kosong tanpa ilmu akhirat,

kelak akan membuatkan hatimu keras dan mudah ditembusi senjata2 syaitan..
engkau boleh berubah...
jgn tggukn esok, kerna nafasmu belum tentu panjang..

jgn diharapkan sesuatu terjadi kalau dirimu belum mula menggerakkanya...



Dapatkan Mesej Bergambar di Sini


-TAMAT-

jazakillah sahabat2ku dari :

smks, mrsm beseri, halaqahmateku dlu dn sekarang, apids, teman2 surau, dan sesiapa yg mengenaliku yg mengganggap aku ini sahabatnya..

thanz 4 the ukhwahfillah ini...

No comments: