Aku hanya hamba

SAYA juga seorang manusia...
Jika apa yang dipostkn bercanggah atau lari daripada kebenaran,
mohon diperbetulkan..
.

Asmaulhusna

Saturday, December 26, 2009

...Di Persimpangan ini AKU Berdiri...


semalam, hari ini dan seterusnya...

terasa kaki ini lemah dan longlai untuk melangkah ke hadapan
meniti hari2 yg semakin kabur dari pandanganku,
menanggung beban penderitaan dan kekecewaan yg smakin menghimpit jiwa..
aku telah hilang sesuatu...

dulu aku sudah hampir berda di puncak bersama semangat2 yg meyokongku
tpi bermula semalam (25 disember 2009),
aku ditinggalkan...

aku kini di kaki puncak yg paling bawah semula,
harus mendaki tanpa semangat2 itu,
aku hilang kekuatan,
aku menangis hiba..
jiwaku merintih derita..

aku hampir rebah tersungkur di persimpangan jalan...
jalan didepanku semakin tertutup untukku,
jalan yg ada di kiri dan kananku
aku lihat penuh dengan cabaran...
terasa hati ini ingin segera berundur ke belakang..

tpi aku harus juga mencuba jalan di kanan dan kiri ini
agar aku bisa merasakan
peritnya pengorbanan
masinnnya onak2 duri dalam hidup
serta manisnya berdakwah di jalan Allah..

aku perlu mengumpul semangat mulai detik ini..
aku harus hijrahkan diri ini..

Ya Allah, beratnya dugaan yg engkau berikan padaku,
kuatkanlah aku Ya Allah..
tsabatkanlah hati ini dengan keimanan yg bnar2 mntap
agar aku dpt teguh terpasak berdepan dengan dugaanMu ini..

akhwatfillah, maafkan aku andai khilafku mengundang duri dalam hubungan yg baru bertunas ini..bersama-samalah kita memperjuangan Islam walaupun kita kehilangan sesuatu yg kita sayang..ayuh sahabatku, pimpinlah tangan ini juga untuk bersama2 mu dalam barisan pejuang yg menegakkan hak2 Allah dan menjadi da'i yang sentiasa beriman, bertakwa dan berkualiti..

luahan hati sang pencintaMu:
nurhabibullah...

No comments: